Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

El Dorado (1966)

Σκηνοθεσία: Howard Hawks
Πρωταγωνιστούν: John Wayne, Robert Mitchum, James Caan

Συντάκτης: Καλόγερος

John Wayne και ξερό ψωμί!... θα λεγε ένας φαν τού John Wayne, ξεκινώντας το review. Εγώ δεν είμαι φαν, αλλά ούτε τον αντιπαθώ. Η αλήθεια είναι πως παρά την αγάπη μου για τα γουέστερν είχα δει μόνο ένα με τον John Wayne (το El Dorado είναι το δεύτερο), επειδή δεν τα πολυ-συμπαθώ τα αμερικάνικα, προτιμώ τα σπαγγέτι. Η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις, όμως. Αποφάσισα να δω το El Dorado, αντί για κάποιο άλλο, λόγω του "ντουέτου" John Wayne - Robert Mitchum. Τον Robert Mitchum τον έχω δει και σε άλλες ταινίες, και δεν είναι άσχημος. Όσον αφορά στον John Wayne, βαθιά μέσα μου το ήξερα πως έπρεπε να δω κι άλλα γουέστερν που πρωταγωνιστεί.

Αρχικά, πρέπει να παραδεχτώ πως ήταν αρκετά καλύτερο απ ό,τι περίμενα. Οι δύο πρωταγωνιστές δένουν ωραία μεταξύ τους, αλλά και με τους δύο συμπρωταγωνιστές τους, τον James Caan κι έναν γέρο. Ο John Wayne υποδύεται έναν πιστολέρο, που αποφασίζει να βοηθήσει έναν παλιόφιλο σερίφη, πλέον μέθυσο (Robert Mitchum), όταν μαθαίνει πως επρόκειτο να ταρακουνήσουν την ησυχία της πόλης που βρίσκεται κάτω απ τη δικαιοδοσία του.

Αυτό που κάνει την ταινία απολαυστική είναι κυρίως οι χαρακτήρες, οι οποίοι είναι, εκτός των άλλων, κωμικά σκιαγραφημένοι. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ο γέρος βοηθός του σερίφη, που αυτοαποκαλείται ινδιάνος πολεμιστής. Επιπλέον, υπάρχει συχνό πιστολίδι και καλά στημένο σε σκηνές που προκαλούν αγωνία και παραπέμπουν φυσικά σε ένα γουέστερν έτσι όπως πρέπει να είναι.

Η υπόθεση και οι χαρακτήρες και η σκηνοθεσία μαζί, βέβαια, δεν καταφέρνουν να δημιουργήσουν κάτι το εντελώς ξεχωριστό, κάτι σπουδαίο. Το El Dorado είναι απλώς ένα καλό γουέστερν, όχι ψηλότερα από το μέσο όρο όσων έχω δει, αλλά καταφέρνει να μη γίνει βαρετό σε καμία στιγμή. Κι αυτό είναι καλό!

Βαθμολογία: 7/10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου